כאשר קונים מזגן LG , חשוב לבדוק שהוא מגיע עם תעודת אחריות, מה היא כוללת ואיזה שירות תיקונים מציעה החברה.
החובה למתן תעודת אחריות כאשר קונים מזגן חדש, נובעת מתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) תשס"ו-2006. ואכן, כיום, רוב המזגנים החדשים ובכללם מזגן LG, מגיעים עם תעודת אחריות מסודרת, מהיבואן או מהיצרן. עם זאת, לפני שמבצעים את עסקת הרכישה, חשוב לברר מה כוללת תעודת האחריות ואיזה שירות תיקונים מציעה החברה ממנה קונים.
מה כוללת תעודת אחריות למזגן LG
תעודת אחריות צריכה קודם כל לכלול את פרטי היצרן או היבואן, פרטי התקשרות, תחנות שירות, שם המזגן והדגם, השירות הניתן ותחנות שירות של החברה, אליהם אפשר לגשת בעת הצורך. בנוסף, התעודה צריכה לציין את משך האחריות. חלק מן החברות מספקות אחריות למשך שנה אחת בלבד וחברות אחרות מספקות אחריות של מספר שנים. אלו הם המרכיבים הבסיסיים של תעודת האחריות, שצריך לקבל בעת רכישת מזגן חדש.
ברוב המקרים, תעודת האחריות תפרט גם את המצבים בהם החברה אינה מחויבת לתקן את המזגן, או שהיא תעשה זאת תמורת תשלום. בדרך כלל מדובר במקרים של נזק שנגרם בזדון, או כתוצאה מרשלנות ושימוש מנוגד להוראות היצרן. החברה יכולה להתנער מאחריותה גם במקרים שבעל המזגן הזמין טכנאי שאינו מוסמך לביצוע תיקונים קודמים.
מה לגבי השירות למזגן LG ?
אמנם תעודת אחריות מראה על רצינות מצד החברה, אך מי מאתנו לא מכיר את הסיטואציה הזו שמתקשרים להזמין טכנאי והחברה מצפה ממך לחכות לו בבית חצי יום. לכן, מלבד תעודת אחריות, חשוב גם לבדוק את אופי השירות המוצע לפני רכישת מזגן. שירות טוב הוא שירות זמין ומהיר, הכולל שליחת טכנאים מוסמכים, המגיעים עם כל הציוד הנדרש ויודעים את עבודתם. במידה ויהיה צורך בהחלפת חלק, החברה צריכה להשתמש בחלקים מקוריים בכל משך תקופת האחריות.
לא מספיק לקנות מזגן LG חדש ואיכותי. כדי להיות רגועים רצוי לברר מה כוללת תעודת האחריות ומה טיב השירות שהחברה מציעה.